Bangkok dag 3

10 november 2014 - Bangkok, Thailand

Na het ontbijt in de taxi gestapt en richting rivier voor een fietstocht. Omdat we hier nog even moeten wachten is het wel even leuk om wat wetenswaardigheden te schrijven.
wij lopen 6 uur voor op NL. Wat het weer betreft het is hier rond de 38 graden dus behoorlijk warm zodat ons tempo wel laag is regelmatig even zitten en weer drinken. Overal waar je loopt langs de wegen wordt er continu eten gekookt in kleine kraampjes. de afwas wordt in emmers gedaan .
De mensen zijn heel vriendelijk, ook ongevraagd word er aan je gevraagd, waar ga je heen, wat heb je gedaan, waar kom je vandaan, en tips wat je en hoe je ergens kunt komen. De tuk tuks stoppen continu naast je om je mee te willen nemen. Leer je snel om tegen het verkeer in te lopen. Over het verkeer, ze rijden links, het is een ongeoraniseerde maar toch ook wel georganiseerde bende. Bij de grote wegen kun je precies zien hoelang het nog duurt voordat het licht weer op groen of rood springt. Als voetganger betekent niet dat je dan veilig over kunt steken het verkeer blijft dan toch doorrijden.
De fietstocht we waren met 10 personen. Eerst door kris kras kleine straatjes door China town . Daarna oversteek rivier en weer kris kras waar het trouwens veel rustiger was door de steegjes. We fietsten soms over betonnen weggetjes over de klongs. Daarna fietsen op de longtail boot en verder naar de buitenwijken. Van de boot af hebben we eerst een heerlijke thaise lunch gehad. Daarna weer verder het buitengebied in. En tenslotte weer met de longtailboot terug waar we op de grote rivier high speed voeren!!! We zijn 4 uur weggeweest. Terug met de expressboot waar we vlakbij thaosan road uitstapten . Daar nog weer doorheen en terug naar hotel. De tassen maar gepakt voor morgen dan verlaten we Bangkok. Wat een geweldige inspirerende bruisende stad is dit!!

1. Albertje:
    12 november 2014
    Ha, die Henk en Karin,
    Super leuk om jullie reisverslag te lezen, ben nu al benieuwd naar de volgende! Geniet van jullie prachtige reis.
    Groeten Luc, Albertje, Iris en Marieke