11 en 12 nov. river kwai en Kanchanaburi

12 november 2014

s ochtends om 7.15 vertrokken wij uit Bangkok om eerst ten zuiden naar de markt op het trein spoor te gaan. 5 x per dag komt de trein en dat houdt in dat alle kraampjes vliegensvlug afgebouwd en daarna weer opgebouwd wordt. De gids heeft er eten gekocht voor de lunch voor de volgende dag.
Daarna weer in het busje gestapt om 2 uur later in het boemeltreintje te stappen van ong 1 uur. Deze ging op een gegeven moment langs de rivier die recht onder ons was. Nadat we uitgestapt waren een klein eindje rijden waar we weer een lekkere lunch kregen.
Dit alles is wel heel toeristisch.
Daarna werden we naar de rivier De Khwai Noi gebracht waar we met minimum aan bagage op een longtailboot gingen. Deze voeren we ong 15 minuten af waar we bij onze overnachting kwamen. Houten huisjes op het water, olielampen geen electriciteit. We hebben eerst verkoeling gezocht door in de rivier met zwemvest te springen en ons laten afdrijven langs de huisjes, heerlijk. Na het eten nog een traditonele dans en muziek gezien en na afloop hebben we nog met z'n viertjes een paar uurtjes in de (drijvende) bar gezeten
En om rond 6.30 wordt je al al wakker van al het leven dat je hoort op het water. Het geluid draagt enorm.
Daarna zijn we weer terug gegaan met de boot waar ons busje alweer op ons wachtte. Naar de Erewan watervallen geweest. Deze heeft 7 niveau's die we beklommen . Je mocht in elk niveau zwemmen. We hebben er 2 gedaan. Heerlijk. De vissen zwommen en beten aan je voeten (In NL als je naar een spa gaat dan moet je er voor betalen.) Hier zijn we een aantal uren geweest en daar geluncht. Vertrokken en ong 1,5 later waren we in Kanchanaburi waar we eerst het oorlogsmuseum in zijn geweest. Daarna naar de begraafplaats en ten slotte nog de Bridge of the river Kwai.
Hier vanuit zijn we naar het resort gebracht.