19 november Chiang Mai

19 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Nadat we afgelopen nacht weer op een normaal bed hadden geslapen en ontbijt hebben gehad, de 'natte' was weer naar wasserette zijn we de stad in gegaan een mooie stad met meer tempels dan in Bangkok. Ook zie je hier veel meer scooters deze kun je ook huren. Ook zijn er in elke straat wel een aantal massagesalons. En verscheidene boekingsburo's,  zelfs bij eetgelegenheden en wasserijen. Het lijkt verhouding meer dus veel meer toeristisch dan Bangkok.
En ook is hier toch wel weer warmer als in de bergen, daar was het met name s avonds aangenaam en hier is het dan nog warm.

S morgens zijn we eerst met de tuktuk naar de Warorot markt geweest deze is meer voor de lokale bevolking. Van daaruit al lopend door de binnenstad weer terug naar hotel.
We hebben vandaag gesmokkeld met het eten, een broodje hamburger. Terug in hotel naar zwembad gegaan lag al heerlijk uit de zon . Gerelaxed.
Schone was opgehaald en de stad weer in om te eten. Het eten is hier toch super lekker, weer een locale opgezocht. Dit zijn vaak kleine tentjes met ong 5 tafeltjes. Mensen zijn erg vriendelijk.

Ook nog even wat over de hygiëne vertellen. Over het algemeen is het wel goed.
Met name in buitengebied heb nog toilets waar je nog boven moet hangen. En doorspoelen met een soort pannetje. Toiletpapier mag je niet doorspoelen dat geldt ook voor het gewone toilet. Vaak hangt daar een slang bij om de bril af te spoelen.

Morgen op het eind van de ochtend verplaatsen we weer. Eerst met het vliegtuig naar Bangkok daarna weer de nachttrein naar het zuiden. En ochtends met busje naar Nationaal park. Dat weer even stilte.....