16, 17,18 november hiking en trekking

18 november 2014

Vanochtend rond 8 uur vertrokken voor de trekking. Eerst met het busje naar vertrekpunt van de fietsen gebracht en hebben we de Mountainbike genomen en zijn gaan fietsen tussen de fruitgaarden, stops gemaakt en gekeken hoe het groeit. Bij rijstvelden. Na 2 uurtjes fietsen kwamen we aan in een stad. Daar hebben we een tempel bezocht. Ook kregen we als we onze geboortedag wisten, bepaalde bloemen grote en kleine kaars en Wierook stokjes. Deze waren voor het gebed.. Hierna zijn we met busje verder gegaan en nog een lokale markt bezocht. Laatste spulletjes gekocht. Nog 15 minuten rijden.                                                         En toen begonnen te lopen met de gids en een lokale jongen. Een prachtige omgeving de bergen in. Langs een rivier en over berghellingen  lopen.En binnen een uur al geen droge kleding meer. Na verscheidene klimmingen en dalingen kwamen we na ruim een uur aan bij een waterval, een heerlijke duik genomen en na 20 minuten weer verder voor ruim een uur trekking . Dat we kwamen vlak voor schemer aan in het dorp. We zitten als het ware op een veranda en uitzicht op de bergen.
Hier mochten we helpen met loempia te maken. Nadat de lokale mensen ons eten verder hadden klaargemaakt en wij konden relaxen snel een koude douche en konden we aan tafel. Na afloop hebben we nog met zijn allen nagetafeld en wat puzzeltjes gedaan en op bed. Met z'n 8 en op een rij onder de klamboe onder een soort luifel.
2e dag.
Na een ietwat wakkere nacht (keiharde matrassen) om 6 uur eruit en wachten op zonsopkomst. Deze kwam meer naast ons bij de berg omhoog. Rustig aan gedaan en rond 8.15 ontbijt. En om 9.30 vertrokken voor de grote trekking. Eerst gingen we nog in het dorp rondkijken, hoe ze leven. Daarna nog een dorpje waar ze locale product verbouwen en dan verkopen in de grote stede of naar het buitenland. Toen gingen we de jungle in. De bossen in. Wel regelmatig een pauze. Wel steeds vertellend over wat er groeit, bloeit en leeft. Om ong 14.00 onze lunch die ze ochtends hadden gemaakt, boven op de berg opgegeten en koffie uit een bamboe gedronken. Na de lunch echt de jungle ingetrokken soms over paadjes wat geen paadjes leken.Geweldig ook wel heftig bijtijds. Rond 16.45 kwamen we aan in onze jungle kamp. Eerst een duik genomen bij de waterval. Heerlijk verfrissend. Relaxen daarna en wederom een heerlijke maaltijd. Na afloop kampvuur met lokale snaps. En wederom grappige spelletjes gedaan. Weer niet al te laat naar bed, je bent wel vermoeit. Ook weer harde matrassen en de waterval naast je . Idd geen telefoon bereik.
Dag 3.
Nadat we hadden uit konden slapen, 8.45 , verfrist bij de waterval, ontbeten. En om 10.15 vertrokken voor de laatste trekking. Vlakbij de olifanten gekeken en verder gelopen. We kwamen langs rijstvelden. Hier is Henk aan het rijst dorsen geweest. Weer verder berg op en af. Kleine paadjes. Al met al ong 4 uur onderweg. Slangen gezien,zwarte spin en een bijenzwerm . Dat was al met al het gevaarlijkste. Geluncht en afscheid genomen van onze lokale jongen. Toen weer in de truck die ons naar het bamboe varen bracht. Wauw wat geweldig. Schitterende natuur , waterversnellingen. Dit duurde 45 minuten. Na afloop in de truck en weer naar Chiang Mai gegaan.
We hadden zo'n gezellige groep dat we hadden besloten om met zijn allen als afsluiting uit eten te gaan. We zijn gaan eten in een thai restaurant aan het water. Heel gezellig . Van een aantal afscheid genomen en misschien zien we ze nog wel een keer deze tijd.
Een prachtige dagen waren dit!!

1. Neeltjejager:
    18 november 2014
    Wat een prachtige reis maken jullie.erg leuk om te lezen!!Veel plezier nog!!

gr. van Neeltsje en Lammert.